meyou

Alla inlägg under april 2016

Av tovis - 29 april 2016 22:05

Dagen har gått från att vara ok till toppen. På skoldagen hände inget speciellt. Jag blev klar med ett slöjdprojekt. Och på lunchrasten gick vi och tog en geogash. Det var kul! Det var det enda som hände annars var det mest vanliga lektioner. Efter skolan träffa jag en kompis vi spelade badminton bakade köpte glass och en massa annat skoj. Det var jätte kul! Men nu ska jag chilla ned så jag orkar med Valborg. Det ska bli jätte kul. Vi har lite olika planer under dagen. Jag ser verkligen framemot det. Och jag ska även försöka fota lite. Ha en bra Valborg :)

Av tovis - 26 april 2016 18:11


Du behöver:

100g smör

2 dl strösocker

3 dl havregryn

3 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

3 msk vatten (går även med kallt kaffe)

kokos eller pärlsocker


Gör så här:

Rör i hop socker och smör.

Häll i övcriga ingridienser.

Rulla degen så att det blir små bollar och doppa de i pärlsocker eller kokos.

Ställ in i kylskåpet i ca. 10 min

Sen är det klart!



Av tovis - 25 april 2016 20:06

Hej!

För ett par veckor sedan började jag på teckenspråk jag hade tänkt i detta inlägg berätta vad som gjorde mig intresserad av teckenspråk så det är vad jag hade tänkt att göra idag. Men först hade jag tänkt att skriva lite snabb fakta om teckenspråk:

- Det finns över 160 olika teckenspråk i världen

- Det finns runt 9000 personer som är döva eller hörselskadade

- Teckenspråket har har alla krierier för att kunna vara ett minioritetspråk men man anser att det inte har en egen kultur. Därför är det inget minioritetspråk.


Varför blev jag intreserad av teckenspråk?

Det började för ganska länge sedan då jag kollade på bolibompa då hade de bjudit in en kille som kunde teckenspråk där man fick lära sig lite små tecken som katt,hund osv. Sen kollade jag upp svenska alfabetet och lärde mig det. Sen blev det ett ganska långt uppehåll. Sen för inte så länge sedan så hade min mamma hitta en kurs där man kunde få testa på teckenspråk och lära sig mera om det. Jag tyckte det verkade kul och intresant så jag testade och det var jätte kul. Sen dess har jag bara blivit mer och mer intreserad.


Hur ser mina framtida "planner " ut inom teckenspråket.

När jag blir stor skulle jag jätte gärna vilja bli teckenspråkstolk. Jag skulle helst vilja teckna och tolka åt barn. Det vore jätte kul.


Är du intresserad av teckenspråk?

Om du är intresserad rekommenderar jag verkligen att börja en kurs i teckenspråk. Vem vet det kanske finns en nybörjare kurs där just du bor.  Om det inte finns någon kurs nära dig kan man ju alltid söka upp på youtube.



Håller du på med teckenspråk så får du gärna tipsa mig om appar youtube kanaler osv det skulle vara jätte kul.


Dett blev ett väldigt långt inlägg men hoppas att du gillar det!


Källa:http://www.sprakochfolkminnen.se/sprak/minoritetssprak/svenskt-teckensprak/om-svenskt-teckensprak.html

Av tovis - 16 april 2016 16:00

Idag är det exakt ett år sedan som jag startade min blogg.

Det är  väldigt roligt att blogga och jag tycker att flera borde testa. Vi får se hur länge jag stannar här på bloggplatsen men jag antar att det blir ett tag till jag säger till om jag byter "bloggportal" Men jag stannar här ett tag til så om ni har förslag på hur jag kan för bättra min blogga eller om ni har något annat att säga får ni gärna skriva i kommentarerna.

Ha en fortsatt bra dag! 

Av tovis - 9 april 2016 09:00

Handling: En flicka, Jade kiddnappas ur sin säng mitt i natten Dagen efter knackar polisen pådörren hos 17 åriga Stella som bor längre ned på gatan. Stella får reda på att hennes mamma är huvudmisstänkt. Men frågan är på vilket sätt mamman är inblandad en historia som utspelar sig för 20 år sedan hinner ikapp och det kan vaqra anledningen till varför mamman är huvudmisttänkt.


Författare: Anne Cassidy

+Väldigt händelse rik, den bästa deckaren jag har läst :)

- Ibland var den lite svår att förstå då boken hoppade väldigt mycket mellan två olika "stories"

Av tovis - 8 april 2016 21:40

dagen har varit ok det började med att vi hade sovmorgon till 09.20 då hade vi slöjd. Sen hade vi NO då pluggade vi till NO provet som är om en vecka. Sen åt vi och sen hade vi sista lektionen som var engelska. Sen cyklade jag hem och körde lite tennis på parkeringen. Sen tog vi lite fika. Sen gick vi och köpte tårta efter som mamma fyllde år idag. Sen åt vi middag jag åt thai mat. Sen åt vi tårtan. Sen satte vi på tv:n och kollade på upp till bevis och nu kollar vi på lets dance. Vad har ni gjort idag? Ha en trevlig helg så hörs vi :)

Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards