meyou

Alla inlägg under juni 2016

Av tovis - 24 juni 2016 12:23

Av tovis - 23 juni 2016 15:02

Dina planer för sommaren:
Åka till Spanien, gå på läger, vara med kompisar, bada och äta glass.

Bästa sommarstället:
I mormors sommarstuga

Hur länge ska du vara ledig?
Länge... 11,5 vecka tror jag

Vad ser du mest fram emot?
Allt!

Vad kommer du köpa inför sommaren?
En ny baddräkt

Vad lyssnar du helst på i sommar?
Spotify topp 50 Sverige

Hur kommer du att minnas sommar 2016 i höst?
Som en väldigt bra sommar med många nya minnen.

Av tovis - 22 juni 2016 22:31

jag hade tänkt att göra en story time som igentligen inte är så intressant och gillar ni såna här inlägg får ni gärna ta och gilla!

Det hela började med att jag och min lillasyster fick för oss att baka i mormors sommarstuga. Jag ville baka något nytt så jag testade mig fram lite grann. Det tog ca 1,5 timme och resultatet blev en hallonkaka. Sen när jag skulle ta ut den så var det en liten annorlunda ugn och jag våga inte ta ut den för jag trodde att den skull ramla ned på golvet så min lillasyster skulle ta kakan MEN hon råkade tappa den i golvet. Så jag fick baka en NY.

Sedan så fick jag för mig att jag skulle göra smoothies till. Så jag gjorde en smoothie MEN jag ställde den inte så stabilt i kylen och när mormor öppnade den så sa det bara SPLASH! Och hela smoothien var över mormor. Och vi hade ingen tvättmaskin så att mormor fick duscha sina kläder i vattenslangen. Så jag fick göra om smoothien också.

Men resultatet blev ändå väldigt gott!

Av tovis - 21 juni 2016 22:12

igår så var det sista dagen i Malmö. Vi gick upp väldigt tidigt för vi skulle gå till Västrahamnen där sommarlov spelades in. Vid 10.00 gick vi därifrån vi gick till en matbutik nära Törning torso. Där vi köpte sallad sen gick vi och satte oss och åt vid vattnet bära ett museum. Sedan så gick vi in på ett museum. Det var sådär man var så trött också så man orka in gå runt där så länge. Sedan tog vi bussen till hotellet åt lite pizza och sedan så begav vi oss till tågstationen för att hoppa på tåget som vi skulle sitta på i fem timmar. Sedan så bytte vi tåg. Vi kom hem tolv. Då var man trött.

Av tovis - 21 juni 2016 17:22

Jag har gjort två stycken headers och nu behöver jag er hjälp att välja vilken jag ska ha?


   

Av tovis - 19 juni 2016 21:40

Idag så var vi i Malmö. Vi åkte till Nordens största shopping center som heter Emporia. Det var jätte svårt att hitta där inne och man tappa bort sig jätte lätt. Vi gick i några butiker jag hitta en blus som jag köpte och en kläning som var väldigt sval. Vid ett halv två blev vi jätte hungriga så vi åt på ett Thai ställe som var jätte gott!!
Sen handla vi lite till och sen så åkte vi tillbaka på hotellet, vilade en stund och sedan gick vi ut och badade i havet deg var iskallt men väldigt kul sommaren andra dopp.

Sedan gick vi runt lite i Malmö vi köpte en jätte god italienskglass. Sedan åkte vi hem till hotellet och snart ska vi sova för imorgon måste vi gå upp tidigt!
Imorgon är även sista dagen i Malmö ;( det är synd det har gått så snabbt och jag skulle inte ha något i mot att vara här lite till :)

Ha det bra!

Av tovis - 18 juni 2016 23:06

idag så vaknade vi tidigt och åkte över till Köpenhamn. Det var väldigt roligt! Vi köpte glass kolla i lite butiker och så såg vi en känd skulptur. Vi åt även på en väldigt god restaurang (kom inte ihåg vad den hette) jag beställde lassange och det var gott. Vid 18.00 var vi i Malmö igen då var vi super trötta sen dess har vi varit här på hotellet. Jag ska snart gå och lägga mig detta inlägg kanske inte blev så bra men jag är jätte trött.
Godnatt ;)

Av tovis - 17 juni 2016 22:20

tågresan gick bra!
När vi kom fram på hotellet fick vi en stor överaskning det var det största hotellrum jag någonsin sätt. När vi kom på in på hotellrummet kollade vi på matchen Sverige-Italien tyvärr förlora vi :(
Sedan så gick vi ut och åt på thai restaurang det var jätte gott och jag åt upp allting eftersom jag inte hade ätit någon lunch så var jag super hungrig.
Efter vi hade ätit gick vi till en park där det fanns en ben & Jerry glassbar så vi köpte glass där och den var SÅ god. Sedan gick vi hem till hotellet.

Och nu snart ska vi gå och lägga oss jag är super trött.

Vi hörs imorn ;)

Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards