meyou

Alla inlägg under juli 2015

Av tovis - 31 juli 2015 21:54

Detta inlägg är lite specielt det är nämligen det 100;ade inlägget och denna månad har jag haft flest besökare sen jag startade bloggen. Därför hade jag tänkt att dela med mig av mitt favorit recept nämligen.

Chokladmuffins (15 st)
Du behöver:
2 ägg
2/5 dl socker
4 msk kakao
2 dl mjöl
1 dl matolja
1 tsk vaniljsocker
0,5 tsk bakpulver
1 krm salt

Gör såhär:
1. Knäck äggen och sockret rör om
2. Häll i resten
3. Häll sist i matoljan
4.sätt ugnen på 200 grader
5. Ställ in i ugnen i 10 min


Jag ska även anordna en tävling
Det ända du behöver göra är att skriva en kommentar om vad ditt favvo recept är skriva och skriva det i kommentaren. Det du vinner är en scout out till din blogg och jag kommer visa receptet inför bloggen.
Ha det bra!!!

Av tovis - 30 juli 2015 20:06

idag var jag på ett klädesvaruhus. Det var massa olika saker och kläder. Jag hittade ett nattline. Som var randigt. Nu sitter jag o kollar på TV. Till lunch åt vi hamburgare. Jag kollade just på statistiken 155 läsare tack så jätte mycket för att ni läser min blogg!

Av tovis - 29 juli 2015 21:55

idag har jag lagt upp en video på vfm. Idag har jag varit och besökt ett slott det regnar ute så jag passade på att baka Scoens. Jag har spelat lite tennis hoppat studsmatta. Jag ville bar uppdatera lite snabbt hejdå

Av tovis - 26 juli 2015 20:38

idag åkte vi ner på stan o fixade min klocka.Som hade slut på batteri. Sen gick vi in på Cubus där hittade jag ett halsband. Sen var vi inne på h&m. Efter det gick jag och min syster på bio vi såg miniorerna. När jag kom hem blev det pasta sallad. Jag gick sedan in på SVT och där hade de kommit ett nytt program chotherna. Jag kollade på ett avsnitt och det verkade riktig bra!

Ha det bra

Av tovis - 26 juli 2015 10:30

Här får ni receptet på kladdkakan:

De kommer från arla

 

Ingredienser

  • 100 g Arla® Svenskt Smör
  • 2 1⁄2 dl strösocker
  • 2 ägg
  • 1 dl vetemjöl
  • 3 msk kakao
  • 1 tsk vaniljsocker

Garnering:

  • florsocker

Till servering:

  • Arla® vispgrädde

Gör så här:

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 15 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.

Av tovis - 25 juli 2015 16:55

igår var jag o paddlade kanot det var kul

Iför går bakade jag ju men jag har int hunnit lägga upp receptet men hoppas att det är ok!

[Bild]

Ha det bra!

Av tovis - 23 juli 2015 21:31

nät vi kom dit där vi skulle bada så hann vi nästan bara doppa oss innan det börja regna så vi åkte hem. När vi sedan var hemma bestämde jag mig för att baka

Jag lägger upp receptet imorgon. Efter jag bakade gick jag ut en Stund då hade det slutat regna men sen efter ett tag började det att regna igen då gick jag in och rensa garderoben.

Av tovis - 23 juli 2015 13:52

Jag och en annan blogg (aos.bloggplatsen.se)

hade tänkt att göra en collab med varandra. Vi kör:


1. Matte eller Engelska

2. Sommar eller vinter?

3. Morgon eller natt?

4. Villa eller lägenhet?

5. Te eller kaffe? inget

6. Harry Potter eller Lord of The Rings?

7. Svart eller vitt?

8. Hund eller katt?

9. McDonalds eller Burger King?

10. tårta eller paj?

11 Hamburgare eller korv?

12 Salt eller Pepper?

13. Jordnötssmör eller sylt?

14. Shorts eller kjol?

15 Godis eller chips?

16 TV eller film?

17 Bläck eller blyertspenna?

18 prata i telefon eller i verkligheten?

19 TV spel eller bordsspel?

20 duscha eller bada?

21  Regn eller snö?

Hoppas ni gillade inlägget kika gärna in på aos och se vad de svara på frågorna!  

Länk till derass blogg:

http://aos.bloggplatsen.se/



Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards