meyou

Alla inlägg under augusti 2016

Av tovis - 22 augusti 2016 21:42

som ni ser i rubriken så är det sista dagen imorgon. OMG! Detta sommarlov har gått så snabbt.
Mina roligaste minnen i sommar var när jag var på Mallorca, när jag vindsurfade och när jag var i Malmö. Men det har typ aldrig gått en dag då man har haft tråkigt. Förutom nu sista veckan när typ alla har börjat skolan. Förutom en själv :(
Det ska bli skönt att börja skolan att få tillbaka lite rutiner men jag kommer sakna sommaren så mycket. Min sista dag kommer jag att utnyttja till max jag kommer ta en stor sovmorgon sedan kanske hänga med någon kompis och på kvällen ska jag o mamma iväg och handla saker inför skolan.
Har ni börjat skolan än?

Av tovis - 19 augusti 2016 16:00

Vilken dag börjar du?

Om en vecka den 24/8.

 

Hade du läxor över sommaren?

Nej som du tar var inte.

 

När vaknar och lägger du dig på skoladagar?

Någon gång runt halv tio.

 

Vad är stresigast med skolan?

Läxorna....

 

Längar du till skolan?

Bortset från läxorna och visa lektioner ska det bli ganska skönt att börja skolan och få tillbaka vardagen lite grann.

 

Vad längat du mest till?

Kompisarna

 

Vilken klass började du sminka dig?

Sminkar mig inte...

 

Kommer du har ryggsäck eller handväska?

Ryggsäck helt klart.

 

 

 

Av tovis - 16 augusti 2016 11:31

igår var jag o min lillasyster på stan. Vi lånade några biblioteksböcker, jag köpte en almanacka. Sen åkte vi hem sen på eftermiddagen kom mamma hem då åkte vi till Stadium och köpte nya löparskor jag blev jättenöjd över dom för jag har kollat på dom flera gånger när jag har gått in i stadium. Nu är jag jätte taggad på att gå ut och springa men jag måste bli frisk först (är förkyld). Sen åkte vi och hämtad upp vår kanin på passionatet.

Av tovis - 15 augusti 2016 21:50

i förra inlägget skrev om ett äventyr jag skulle göra. Förra veckan åkte vi till Mallorca. Det var så kul!
Jag har aldrig varit på en solsemester förut hade inte några förväntningar direkt. Men det var SÅ fint och ganska varmt.

Vi åkte på lördag morgon klockan fem var vi på Arlanda. Flyget gick klockan halv sju. Flyget tog ca. 3,5 timme jag mådde ganska illa. När vi kom fram till hotellet var kl. 15.30 Då badade vi i poolen. Sen var vi så trötta så vi gick och la oss ganska tidigt.

På Söndagen: badade vi i poolen på eftermiddagen gick vi ned till en jätte- stor strand. Det var första gången jag badade i Medelhavet och det var så salt. Sen hyrde vi en cykel och cykla runt längst stranden. Sen gick vi upp till hotellet och tog en milkshake. Den var så god! På kvällen gick vi till stranden det var väldigt mysigt och varmt man kunde gå i linne fast klockan typ var tio.

På måndagen: var vi i Palma det var kul vi handlade lite souvenirer osånt där. På eftermiddagen badade vi i poolen och drack milkshakes (vi drack minst en milkshake varje dag jag o min syster).

På tisdagen: gjorde vi mest saker då, vi tog en buss som gick till en by. Som var väldigt vacker och hade utsikt mot Palma. Sedan åkte bussen vidare upp i bergen nästa stopp var en utkiks plats. Som var väldigt vacker. Sen stannade. Vi i en annan by där vi åt lunch. Sen tåg vi tåget ned från bergen det tåget var väldigt mysigt och det var jättefin utsikt. Sen kom vi hem och så badade vi i poolen.

På onsdagen: badade vi i poolen och så gick vi tillbaka till stranden som vi var på, på söndagen.

På torsdagen: badade vi poolen och på stranden som låg närmast vårt hotell.

På fredagen: Tog jag o mamma en promenad i soluppgången (headern är tagen från den promenaden) så packade vi och badade på stranden.

På lördagen åkte vi hem. Det var en SUPER bra resa. Saknar redan Mallorca.

Av tovis - 5 augusti 2016 11:38

Det var ett tag sedan jag skrev nu. Men det blir så på sommarn man vill ju liksom njuta av värmen nu när den ändå är här man märker ju redan att det börjar bli kallare....

Trots att vi kom hem från mormor för ca. 5 dgr sedan betyder inte det att "äventyret" är slut. Imorgon beger vi oss ut på nästan äventyr och det kommer att bli så roligt!

Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards