meyou

Alla inlägg under augusti 2015

Av tovis - 30 augusti 2015 20:00


 

Jag har precis kommit hem från en konsert av ingen mindre Zara Larsson. Hon var jätte bra!! Min favorit låt av henne är nog Lusch Life och Carry you home jag gillar många. Konserten var en timme. Men den var ändå jätte bra!
Nu ska jag ta en toast. Ha det bra hejdå

Av tovis - 29 augusti 2015 09:58


Väskan kommer från xxl.
I det första facket längst ut har jag ingen ting i det näst minsta facket har jag ett äpple. Och i de störst facket har jag en mapp en matte bok o ett matte häfte. Ett vanligt block. En kemi bok och ett kemi häfte. Och sist har jag ett pennskrin.

I det minsta facket har jag En minnes sticka och ett armband. Hoppas att ni gillar inlägget ha det bra

Av tovis - 28 augusti 2015 19:32


Nu ska jag iväg på en teater som är utomhus som sätts upp varje år här där jag bor den handlar typ om historia. Skoldagen har varit kort o bra vi hade teknik slöjd NO/kemi och sist hade vi engelska. När jag kol hem slappade jag mest och så bakade jag.

Ha det bra! Trevlig helg!

Av tovis - 27 augusti 2015 16:42

Pluggtips 1:Andvänd postit lappar skriv upp vad du har för läxa och när den ska vara inlämmnad (det kan vara roligt att ha i olika färger på postit lapparna så det blir roligt att plugga).


Pluggtips 2: Gör flasch cards till dina glossor. tex. om du har engelska glosssor  Gör då så här: skriv dina glossor på ena sidan tex. tiger på andra sidan skriver du ordet fast på svenska. Sen är det bara att läsa ordet vända på lappen och se om man har rätt.


Pluggtips 3: Om du har en text du ska läsa kan du stryka under viktiga ord med hjäl av överstrycknings pennor.


Pluggtips 4: Det är viktigt att ta en paus ibland kanske ta någon frukt att äta sedan kan du börja plugga igen


Pluggtips 5: Lyssna på musik medans du pluggar


  Lycka till med pluggandet!


Av tovis - 26 augusti 2015 20:22

Nu har jag varit ute o sprungit 2/5 km jag joggade nästan hela tiden. Nu är jag jätte trött och snart ska jag duscha. Idag så har vi haft SO sen klassråd sen bild sen åt vi fiskgratäng sen så hade vi matte och sist idrott. Juste igår så bakade jag rulltårta med chokladsmörkräm! (Bild ovanför)

Snart kommer en back to school upp typ imorgon

Av tovis - 24 augusti 2015 16:34

igår hade vi en elfri dag vilket inte fick så bra.... Men på förmiddagen fick jag för mig att jag ville baka något jag börja baka det vanliga muffins sen så kände jag att jag ville baka något mer så då bakade jag tigerkakor sen när de var i ugnen ville jag baka något mer så då bakade jag kokostoppar. Jag tycker själv att tigerkakorna blev bäst. Vill ni ha receptet?

På efter middagen sedan åkte vi ut med båten och badade vilket var jätte kul vi mötte några kompisar och vi bada i nästan tre timmar trots att vattnet var iskallt.

Idag så hade vi först ett ämne som påminner lite grann Om svenska. Sen så hade vi Lunch och sedan svenska vi hade dessutom lite sovmorgon vi sluttade klockan halv tre nu har jag varit ute o cyklat på enhjulingen. Detta blev ett långt inlägg men eftersom att jag knappt uppdaterade förra veckan så gör jag det nu istället hoppas att ni gillar inlägget ha det bra

Av tovis - 16 augusti 2015 13:22

Du behöver;
3dl socker
1dl blåbär

Gör såhär
Koka upp socker o blåbär o rör om. I 5min.
Servera gärna med pannkakor
Hoppas att det smakar!

Av tovis - 15 augusti 2015 21:00

idag har varit en riktig slappar dag men på eftermiddagen blev jag rastlös så jag gick ut o sprang och sen så sprang jag till en park och tränade styrka. Nu har jag duschat och nu sitter jag o kollar på tv och äter lite godis.

Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards