meyou

Alla inlägg under november 2015

Av tovis - 28 november 2015 21:01

jag har en liten överraskning på G. Som kommer upp antingen på söndag eller tisdag.
Annars idag så har jag sytt ganska mycket ett hjärta och en kudde För jag hade inget annat att göra. Och juste jag läste ut en bok idag vill ni ha en bokrecension?


Imorgon ska jag och mamma iväg och jul handla. Kanske en haul? Vad tycker ni?

Av tovis - 23 november 2015 19:55

Idag var det svinkallt som tur var hade vi sovmorgon idag och började inte förens klockan tio över nio. Då hade vi fotografering (ett projekt vi håller på med) sen några veckor efter jullovet ska vi ha venisage med skolan. Det ska bli kul. Sedan så hade vi planerings tid då man typ planerar vad man ska göra i veckan. Sen åt vi pytt i panna och sedan hade vi svenska. Och på torsdag har vi desutom ett test i svenska. Vi sluta 14.35 men jag stannade kvar vi skulle prova lucia linne det börja dra ihop sig. Jag hittade ett linne ganska snabbt som var bra. Sen så cyklade vi hem klockan kvartöver tre. Var hemma typ femöver halv. Det var iskallt att cykla idag bäst att vänja sig det kommer förmodligen bara bli kallare och kallare. Denna vecka har vi två läxor så när jag kom hem gjorde jag de det ska var inne på torsdag. Sedan så myste jag med Mio och nu sitter jag och chillar funderar på att baka Scoens till kvällsfika.

Av tovis - 22 november 2015 19:05

Detta är ett vegetariskt recept som ska serveras med pasta!

Betyg: 4/5



Ingredienser

4 portioner

Zeta Casa Di Luca Spaghetti

400 g Zeta Casa Di Luca Spaghetti

vitlöksklyftor

2-4 vitlöksklyftor

Zeta Sardellcrème

2,5 tsk Zeta Sardellcrème eller

Zeta Sardeller

4 st Zeta Sardeller finhackade

Zeta Körsbärstomater

1 burk Zeta Körsbärstomater

Zeta Kapris, små

3 msk Zeta Kapris, små

röd chili

½ röd chili finhackad

Zeta Oliver Taggiasca, utan kärnor

1 dl Zeta Oliver Taggiasca, utan kärnor eller

Zeta Oliver Kalamata urkärnade

Zeta Oliver Kalamata urkärnade

bladpersilja

½ dl bladpersilja , finhackad

Zeta Olivolja

svartpeppar

nymald svartpeppar

Tips

När Fernando lagar puttanesca använder han 4 tsk sardellcréme för att få en fylligare sardellsmak.

Så här gör du

Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Skala och hacka vitlöken. Fräs vitlök, chili och sardeller i rikligt med olivolja i en vid kastrull eller traktörpanna.
Tillsätt körsbärstomaterna och låt småputtra ca 10 minuter.
Blanda ner kapris och oliver i tomatsåsen och smaka av med salt och peppar. Häll av pastan och blanda med såsen och finhackad persilja. Servera med riven parmesan och lite olivolja.



Jag hoppas att ni gillade filmen!

 

Av tovis - 20 november 2015 07:47

nu är det fredag och bara en dag lvar i skolan denna vecka har gått väldigt fort. Jag har gjort en del roliga grejer det är därför jag tror att det har gått så snabbt. Vi har inte heller haft så mycket läxor bara två spanska läxor. Idag har vi teknik först sedan har vi syslöjd NO och lucia övning och sen har vi engelska och vi slutar klockan två så detta kommer säkert att bli en toppen dag nu har jag jätte bråttom hejdå

Av tovis - 17 november 2015 17:30

idag började jag halv nio då hade vi musik. Sen hade vi matte. Det var en väldigt rolig matte lektion. Sedan hade vi idrott det var oxå roligt. Vi sprang och så körde vi fys. Sedan åt vi och sedan så hade vi spanska och vi fick tillbaka vårat prov. Och sist hade vi engelska. På engelskan läser vi en bok. Sedan åkte jag hem och läste på spanska läxan. Och nu sitter jag och softat senare ska jag fixa mitt rum lite och sedan ska jag duscha imorgon har luciaövning.

Av tovis - 15 november 2015 09:49

Av tovis - 13 november 2015 16:06

igår så hade vi en långdag. Efter det kom jag hem och jag bestämde jag för att baka choletchip.det blev bra bättre än vad jag trodde. Efter det så åkte jag och mamma iväg och bada det var kul vi simmade ca. 600 meter. idag så hade vi sovmorgon.
Vi hade slöjd NO och engelska sen så slutade vi.

Av tovis - 12 november 2015 07:25

igår så bakade jag brownie det blev super goda! Igår var det choklad dagen. Jag tog inga bilder jag njöt av att äta den istället.... Nu ska jag snart till skolan den börjar kvartöver åtta med NO labb. Sen har vi svenska matte SO och spanska sen så slutar vi halvfyra. Så idag blir en lite längre dag men imorgon är det fredag. Är det bara jag som tycker att den här veckan går väldigt långsamt men imorgon är det äntligen fredag!!
Adios (spanska betyder hejdå :) )

Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards