meyou

Alla inlägg under oktober 2015

Av tovis - 31 oktober 2015 12:47

Du behöver
3 msk smält smör
3 msk vetemjöl
3 mak strösocker
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
3 msk mjölk

Tillbehör
Grädde

Gör så här:
Smält smöret blanda allt annat i en bunke häll i det smälta smöret och vispa med elvisp.
Häll upp i muggar och ställ in i mikron i 1-1,5 minut sedan är det klart (det ska vara kladdigt) häll på lite grädde och pynta med det du vill.
Hoppas att set smakar!


Av tovis - 29 oktober 2015 17:38

de du behöver för att göra choklad är:

1 tsk kakao

1 tsk socker

2 dl mjölk

gör såhär: Koka upp och rör om  häll upp i en kopp sen är det klart

 


Av tovis - 29 oktober 2015 17:06

   Handling:Åhh är en sorts utomjording som lever

på månnen men så en dag kommer

deras fiender och  anfaller då bestämmerde

de sig för att flytta till jorden.

Där händer massa saker som

man får se om man kollar på filmen.



+ Den var bättre än vad man trodde att den skulle vara

- Jag tyckte igentligen inget var dåligt


Betyg: 4/5



Av tovis - 28 oktober 2015 17:56

Av tovis - 24 oktober 2015 22:03

Alla är lika mycket värda!

Av tovis - 23 oktober 2015 07:27

Om du skulle vara en  som sagt något taskigt

mot någon så finns det en fråga du kan ställa

dig skulle du vilja att någon sa så till dig.

Så om du har gjort något taskigt.

Tänk efter skulle jag vilja bli behandlad så här

eller skulle jag vilja att någon

sa så här till mig. 

Så tänk på: Behandla andra som du vill bli behandlad själv!







Av tovis - 18 oktober 2015 19:10

Nu går det äntligen att göra filmer och lägga upp här på bloggen. Hoppas att ni gillar den här videon och om ni testar att göra det själva så får ni gärna skriva vad ni tyckte, om receptet.

Av tovis - 16 oktober 2015 21:15

Idag har varit en toppendag! Det började med sovmorgon till tjugoövernio. Med syslöjd sedan så hade vi NO. sist så hade vi engelska och afternontea. När jag kom hem så gick jag o mormor till Ica och så köpte vi glass. Jag tog twister det var ganska kallt att äta det med tanke på att det bara var ett par få plusgrader. Men twister är så gott så jag tog det ändå. Sedan gick vi och hämta min syster och så tog vi en lång höstpromenad med Mio. Vi gick till en liten plats och där satt vi och njöt av solen sedan så gick vi till en studsmatta. När vi kom hem så åt vi tacos. Och nu sitter vi och kollar på idol idag så tycker jag att Simon och Tove och Anna-Sofia har varit bäst.
Ha det bra!

Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards