meyou

Inlägg publicerade under kategorin mitt liv

Av tovis - 19 september 2016 20:18

helgen har varit väldigt bra i lördags sprang jag ett lopp som var på 6,4 km. Det gick bra med tanke på att det var ett tag sedan som jag sprang lite längre sträcka. Efter loppet mötte jag upp några kompisar och så cyklade vi lite enhjuling sen var klockan sex när jag kom hem. Jag åt lite middag sen så läste jag lite. Sen var det dags för lördagsmys <3 efter det gick jag och la mig.

I söndags fortsatte jag läsa eld (andra delen i cirkeln) eld var till och med bättre än cirkeln är helt upsest med serien, så jag undrar om jag tycker någon bok kommer vara lika bra dom denna rekommenderar så STARKT!
Jag gjorde inte så mycket mer myste med Mio och gjorde matteläxan ;(
Börjar märka att det börjar bli allt mer och mer i skolan. Suck.

Vad har ni gjort i helgen?

Av tovis - 15 augusti 2016 21:50

i förra inlägget skrev om ett äventyr jag skulle göra. Förra veckan åkte vi till Mallorca. Det var så kul!
Jag har aldrig varit på en solsemester förut hade inte några förväntningar direkt. Men det var SÅ fint och ganska varmt.

Vi åkte på lördag morgon klockan fem var vi på Arlanda. Flyget gick klockan halv sju. Flyget tog ca. 3,5 timme jag mådde ganska illa. När vi kom fram till hotellet var kl. 15.30 Då badade vi i poolen. Sen var vi så trötta så vi gick och la oss ganska tidigt.

På Söndagen: badade vi i poolen på eftermiddagen gick vi ned till en jätte- stor strand. Det var första gången jag badade i Medelhavet och det var så salt. Sen hyrde vi en cykel och cykla runt längst stranden. Sen gick vi upp till hotellet och tog en milkshake. Den var så god! På kvällen gick vi till stranden det var väldigt mysigt och varmt man kunde gå i linne fast klockan typ var tio.

På måndagen: var vi i Palma det var kul vi handlade lite souvenirer osånt där. På eftermiddagen badade vi i poolen och drack milkshakes (vi drack minst en milkshake varje dag jag o min syster).

På tisdagen: gjorde vi mest saker då, vi tog en buss som gick till en by. Som var väldigt vacker och hade utsikt mot Palma. Sedan åkte bussen vidare upp i bergen nästa stopp var en utkiks plats. Som var väldigt vacker. Sen stannade. Vi i en annan by där vi åt lunch. Sen tåg vi tåget ned från bergen det tåget var väldigt mysigt och det var jättefin utsikt. Sen kom vi hem och så badade vi i poolen.

På onsdagen: badade vi i poolen och så gick vi tillbaka till stranden som vi var på, på söndagen.

På torsdagen: badade vi poolen och på stranden som låg närmast vårt hotell.

På fredagen: Tog jag o mamma en promenad i soluppgången (headern är tagen från den promenaden) så packade vi och badade på stranden.

På lördagen åkte vi hem. Det var en SUPER bra resa. Saknar redan Mallorca.

Av tovis - 22 juli 2016 21:57

Oj, vad dagarna går snabbt här hos mormor. Vi kom förra onsdagen på kvällen. På torsdagen så chillade vi mest i stugan. På fredagen så chillade vi också. På lördagen gick vi på sketchwalk (om ni vill veta mer om det googla) sedan så hälsade vi på släktingar. På söndagen så spelade jag pappa och min syster minigolf, jag förlora med två poäng. På måndagen så var jag o mamma och handlade på stan. Jag hitta en bikini och en jumpsuit och så lånade jag första delen i pll (pretty little liars) och andra och så lånade jag några andra böcker. Jag sa ju förut att första boken avslöja allt vem som var mördaren osv men jag hade råkat låna bok 5 ist för bok 1. Men nu har jag läst ut bok ett och den var bra :)

På tisdagen så badade vi och tog det chill. På onsdagen åkte vi till Skarasommarland det var kul. Jag hade aldrig varit där förut jag tyckte vatten karusellerna var roligast. Sen på torsdagen så åkte vi till en jätte stor sandstrand och på kvällen åkte mamma o pappa hem. När de hade åkt gick jag min syster och mormor och leta Pockémons.

Idag så tog vi ett dopp på morgonen ett på förmiddagen och ett kvällsdopp. Så idag har jag nästan bara badat och läst.

Hoppas att ni har en bra sommar :)
Ha det bra vi hörs ;)

Av tovis - 14 juli 2016 10:01

i tisdags så tog jag mamma och en kompis tåget till Stockholm för att gå på allsången. Vi kom fram till Skansen 14.00 Vi fick en stå plats som vi var tvungna att hålla, eftersom att det var så mycket folk (18000 pers.) så vi stod från två till halv tio. Det var kul men ett tag så började de spöregna det var inte så kul. Men sen sprack det upp och blev jättefint. Jag och mamma har varit på allsången i 5 år i rad så det är lite som en tradition. Men denna gången var helt klart bäst.

Igår så åkte vi till mormor vi kommer vara hos mormor i 3 veckor. Så vi får se hur det blir med upd.

Av tovis - 7 juni 2016 16:31

Nu är jag tillbaka i skolan efter en långe helg som har varit super härlig. På fredagen så var jag och familjen och firade en nära vän som hade tagit studenten det var väldigt roligt! Vi kom hem vid elva på kvällen,då gick vi och la oss. På lördagen hände inte så mycket jag chillade mest. På kvällen däremot så var det en informationsträff om konfirmation.

Det var jätte kul jag var där med en kompis, det var inte bara info om konfirmatin man kunde även leka lekar pyssla osv. Man fick även gratis popcorn och sockervadd ;) Det bästa var att på kvällen så spelade Ulrik Munther det var kul och han var väldigt bra :)

På kvällen fortsatte jag och min kompis hänga lite vi fikade och åt lite godis sen åkte hon hem. På söndagen så vaknade jag och startade en film på netflix den var oväntat bra (resencion kommer...) Sen åkte jag min syster och mamma ned på stan. Jag hittade ett träningsplagg. Sedan tog vi en glass och sedan åkte vi hem. Sen gjorde jag inget mer på söndagen. På söndag kvällen så kollade jag på titanic det var riktigt bra men ändå väldigt sorglig :( Jag hade aldrig sett den förut. Har ni sett titanic?

På måndagen vaknade jag och var ledig bästa känslan,eftersom att det var Sveriges nationaldag. Klockan kvart i tio cyklade jag till en kompis som skulle heja på mig i ett springlopp. Det var väldigt kul! Men det var SÅ varmt så det gick knappt att springa så jag var tvungen att gå lite då och då. När vi hade kommit halvägs stod det ett rockband och spelade jätte hög musik så man nästan fick ont i öronen så jag spörtade förbi de och höll för öronen. Eftersom att banan var i väldigt mycket terräng blev det extra svårt. Men det gick bra och så spörtade jag in i mål.

I mål stod pappa och min kompis min kompis tog en super bra bild på mig när jag spörtade in i mål. Efter det cyklade vi hem. Jag och min kompis gick och köpte sallad på icaa och varsin glass det var nice :) Sen chillade jag och min kompis sen åkte vi hem till henne spelade lite spel och sen åkte jag hem. Sen duschade jag och sen gick jag och la mig.

Det var min lång helg vad har ni gjort denna lång helg?

Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier