meyou

Alla inlägg under december 2015

Av tovis - 18 december 2015 10:38

Tänk dig att komma till skolan och inte ha någon att prata med att känna sig ensam ingen som pratar med en. Det är över 60 000 barn som blir mobbade varje dag. Det är 60 000 för många. Ingen ska behöva gå ensam få taskiga kommentarer när det är på sin arbetsplats/skola. Ingen ska ha en klump i magen när det går till skolan. Vi människor kan ha olika åsikter om det mesta,favorit mat, favorit färg och favorit djur men när det kommer till mobbning tror jag att vi alla har samma åsikt MOBBNING SKA BORT!

Om du vet någon som är utsatt och inte vet vad du ska göra kan du alltid gå fram till personen och prata med den. Eller om du hör någon säga något taskigt så försök säga ifrån. Om du känner dig utsatt eller känner att du mobbar någon och vill prata med någon om det kan du alltid ta kontakt med bris (Barnens Rätt I Samhället)

https://www.bris.se/?pageID=327

När du ringer eller mailar ditt så komer du att kunna få prata med en kurator det är gratis och det syns inte på telefonräkningen om du har ringt ditt. Du är helt anonym och kuratorn som du pratar med har tysnads plikt.


Nu utmanar jag fler bloggare att skriva om mobbning. Tillsamans gör vi skillnad tillsamans kan vi bekämpa mobbning!


Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Tillsamans mot mobbning

Av tovis - 17 december 2015 21:03

jul lov!!!!!!
Som jag har längtat även om skolan är rolig kan det vara skönt att ta en paus. Nu kommer jag att ha lite mer tid och jag hade tänkt att lägga upp en jul relaterad video vad skulle ni vilja ha för video? Denna vecka har varit chill vi läste varje dag eftersom det var läs vecka. På måndagen hade vi även pepparkakshus tävling (vi van inte) idag så var det mys dag vi spelade spel och pyssla. Nu ska jag fortsätta njuta av mitt jul lov godnatt

Av tovis - 15 december 2015 17:40


kursiv textDen var mycket bättre än vad jag hade trott.

+ det var roliga karaktärer det var typ som en komedi. Ändå fanns det lite äventyr. Det fanns helt enkelt lite av varje.

- Ja tycker inte något var så där jätte dåligt.

Betyg: 3/5

Av tovis - 14 december 2015 19:18

Nu i december är det väldigt mycket saker att göra med julen men snart är det jul lov. Så då får man lite ledigt.

Denna vecka har vi läs vecka. Så vi ska läsa hela veckan fram till torsdag för sen på torsdag så slutar vi.

Och så är jag förkylld. Och orkar inte skriva så mycket. Men efter december så kommer det mera och bättre inlägg.

Men jag gör mitt bästa för att upd. bloggen denna månad. Jag ska snart lägga upp ett par bokrecensioner.

  God Jul  

Av tovis - 13 december 2015 19:18

Helgen har varit toppen!

Fredagen: Då hade vi sovmorgon och började klockan tjugo över nio med slöjd sen hade vi lucia fika i skolan. Det var gott sedan gick vi och åt extra tidigt kl. 11.00 Sedan gick vi till kyrkan och klockan 13.00 hadde vi lucia för hela skolan. Sen klockan 14.00 hade vi lucia för föreldrarna. Morfar kom också och kollade och det var roligt. Sen åkte vi hem och åt lusse fika (2.0) Vi sattt och pratade och sedan så åt vi middag... tacos!! Sen kollade vi på skavlan.


Lördag: Åkte jag ned på stan och köpte julklappar och jag hittade julklappar till nästan alla. Sedan gick vi och åt på expresso house det var första gången och jag tog en choklad brownie. När jag kom hem från stan så var klockan 14 och då började vi baka peparkakor. För första gången gjorde vi vårat egna pepparkakshus. Sen tog vi det lugnt och tillsist kollade vi på insidan ut. Den var bättre än vad jag trott.


Söndag:Jag kollade på lucia på tv:n Sen följde jag med och hämtade morfar på hotellet. Vi åt lucia fika (3.0) Sen så satte vi ihop peparkakshuset. Sen åkte mamma och pappa iväg så jag och min syster och morfar pyntade peparkaksuhuset. Sen kom mamma hem och vi skjusade morfar till stationen. När jag kom hem slog jag in julklapparna jag köpte under lördagen. Nu sitter jag och chillar och ska snart duscha sen ska jag kolla på solsidan.

Bilder från helgen:

     

Ha det så bra!

Av tovis - 8 december 2015 19:56

igår bakade jag Cake pops det blev jätte gott! Jag hade aldrig ätit det tidigare. Man blev dock väldigt mätt på det


En sockerkaka
100g Filadelfiaost
200g choklad
Gör såhär:
Mixa sockerkakan
Blanda ihop den med filadelfiaosten
Forma små bollar sätt de på ett trä spett och rulla den i choklad ställ in i kylen en stund sedan är det klart!

Av tovis - 7 december 2015 21:04

äntligen!!!
Mitt Wi Fi är tillbaka. Så att nu kommer jag att börja blogga igen!!
Idag så har jag haft ett spanska prov jag var mest nervös för hörförsråelsen. Men jag gjorde mitt bästa och det är nog för mig. Imorgon har vi teknik prov och om jag tänker tillbaks har jag nog bara haft ett sånt prov innan och det var typ i fyran. Annars hade vi typ ett pass där vi gjorde klart saker. Och så hade vi svenska. När jag kom hem bakade jag Cake pops jag han bara smaka degen men jag hoppas det blir goda ska smaka dem imorgon. Sen så pluggade jag inför tekniken och sen gick jag och lyssnade på min systers piano konsert. Hon var jätte bra! :)
Sen så kom jag hem plugga lite till fixa Wi Fi och nu ska jag snart gå och lägga mig hörs mer imorgon
Godnatt!!

Av tovis - 5 december 2015 16:44

Igår så började jag få ont i halsen. Men det är bättre nu I torsdag så läste jag ut en bok. Den var ändå helt ok och funderar på att läsa tvåan i serien. Veckan har varit ganska trög så det är skönt med helg. Idag så har jag slappat och pluggat för nästa vecka har vi spanska prov, teknik prov, 2 matte prov och en grej inom SO:n. Andledningen till att jag inte har skrivit på ett tag är för att jag inte har något wi-fi men vi håller på att lösa det så jag hoppas att jag får tillbaka mitt wi-fi snart!

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan!

Ha det bra



Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards