meyou

Alla inlägg under juni 2016

Av tovis - 17 juni 2016 14:09

just nu sitter vi på tåget till Malmö. Vi gick upp ganska tidigt idag för att hinna med tåget som vi nu sitter på och kommer att sitta på i totalt 5 timmar. Det är jätte varmt på tåget och desutom är det något tågfel så jag längtar tills vi kommer fram. Både mamma och pappa sover och jag och min syster har inget att göra.

På tåg resan har jag kollat ut genom fönstret ätit och läst ut en bok ;)
Jag längtar verkligen tills vi kommer fram det ska bli jätte roligt!

[Bild]

Av tovis - 17 juni 2016 14:07

just nu sitter vi på tåget till Malmö. Vi gick upp ganska tidigt idag för att hinna med tåget som vi nu sitter på och kommer att sitta på i totalt 5 timmar. Det är jätte varmt på tåget och desutom är det något tågfel så jag längtar tills vi kommer fram. Både mamma och pappa sover och jag och min syster har inget att göra.

På tåg resan har jag kollat ut genom fönstret ätit och läst ut en bok ;)
Jag längtar verkligen tills vi kommer fram det ska bli jätte roligt!

[Bild]

Av tovis - 16 juni 2016 09:43

Igår var jag med en kompis. Hon kom vid elva. Vi tog en promenad med min Mio. Sedan så gick vi in och gjorde potatissallad och det var så gott! Sedan så bakade vi maränger det tog långtid..... Men det blev så gott! Sen när min syster kom hem tog vi hennes cykelnyckel och så cyklade jag och min kompis till stranden. Det var iskallt i vattnet men det var kul ändå. Vi var i ett tag i vattnet sedan. Sedan gick vi upp tog våra maränger och åt lite annat smått och gott :) Sen cyklade vi hem när vi kom hem åkte min kompis hem. Sen så skrev jag en pack lista till vad jag ska ha med mig till Malmö. Som vi åker till imorgon. Det ska bli jätte roligt!

Av tovis - 14 juni 2016 20:36

Idag så bakade jag och en kompis brownies det var jätte goda för att inte bara göra det platta tog vi lateksformar som var formade som hjärtan och stjärnor.
De här brownisarana får 4/5 i betyg jätte goda men väldigt mättande.

Här är receptet;
http://www.arla.se/recept/brownie/
(I receptet står det att man ska ha nötter vi tog bort det och det funkade lika bra ändå)

Det ser kanske inte så gott ut men det var det!
Ha det bra

Av tovis - 13 juni 2016 17:50

Att något sånt här händer är helt ofattbart
#prayfororlando

Av tovis - 13 juni 2016 17:33

OMG!
Jag har sommarlov så skönt! När får ni sommarlov? Jag fick sommarlov i onsdags. Så detta är hela första veckan ;) I onsdags firade jag att det var sommarlov med mormor mamma pappa och min syster på torsdag fredag och lördag var jag med mormor. Mormor åkte hem på lördag morgon och mamma flöde med henne. På söndag så hängde jag med en kompis vi köpte glass och bakade sen på kvällen följde jag med henne hem och så sov jag över där. Vi kollade även lite på fotbolls EM och Tyskland vann mot UKraina vilket jag tycker var bra ;)

Sen vaknade vi imorse vi gick upp och gjorde frukost (smoothie) Sen så åkte vi ned på biblioteket och låna lite böcker sedan åt jag hos henne sen cyklade jag hem.

När jag kom he. Lyssnade jag på henryiP3 och det var riktigt bra!

Nu väntar jag på att fotbolls EM ska börja eftersom att Sverige spelar ikväll hoppas Sverige vinner!

Av tovis - 7 juni 2016 16:31

Nu är jag tillbaka i skolan efter en långe helg som har varit super härlig. På fredagen så var jag och familjen och firade en nära vän som hade tagit studenten det var väldigt roligt! Vi kom hem vid elva på kvällen,då gick vi och la oss. På lördagen hände inte så mycket jag chillade mest. På kvällen däremot så var det en informationsträff om konfirmation.


Det var jätte kul jag var där med en kompis, det var inte bara info om konfirmatin man kunde även leka lekar pyssla osv. Man fick även gratis popcorn och sockervadd ;) Det bästa var att på kvällen så spelade Ulrik Munther det var kul och han var väldigt bra :)


På kvällen fortsatte jag och min kompis hänga lite vi fikade och åt lite godis sen åkte hon hem. På söndagen så vaknade jag och startade en film på netflix den var oväntat bra (resencion kommer...) Sen åkte jag min syster och mamma ned på stan. Jag hittade ett träningsplagg. Sedan tog vi en glass och sedan åkte vi hem. Sen gjorde jag inget mer på söndagen. På söndag kvällen så kollade jag på titanic det var riktigt bra men ändå väldigt sorglig :( Jag hade aldrig sett den förut. Har ni sett titanic?


På måndagen vaknade jag och var ledig bästa känslan,eftersom att det var Sveriges nationaldag. Klockan kvart i tio cyklade jag till en kompis som skulle heja på mig i ett springlopp. Det var väldigt kul! Men det var SÅ varmt så det gick knappt att springa så jag var tvungen att gå lite då och då. När vi hade kommit halvägs stod det ett rockband och spelade jätte hög musik så man nästan fick ont i öronen så jag spörtade förbi de och höll för öronen. Eftersom att banan var i väldigt mycket terräng blev det extra svårt. Men det gick bra och så spörtade jag in i mål.


I mål stod pappa och min kompis min kompis tog en super bra bild på mig när jag spörtade in i mål. Efter det cyklade vi hem. Jag och min kompis gick och köpte sallad på icaa och varsin glass det var nice :) Sen chillade jag och min kompis sen åkte vi hem till henne spelade lite spel och sen åkte jag hem. Sen duschade jag och sen gick jag och la mig.


Det var min lång helg vad har ni gjort denna lång helg?

Av tovis - 2 juni 2016 16:17

du behöver:
1 krm vaniljsocker
1tsk florsocker
1,5 dl bär (jag tog blåbär)
1 dl turkisk yoghurt
Topping: choklad,nötter eller bär

Gör så här: mixa alltihop. Riv chokladen häll över bären (man behöver inte ha den i frysen) Sen är det klart!

Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards