meyou

Inlägg publicerade under kategorin min dag

Av tovis - 6 maj 2016 21:09

Nu är det bara en dag kvar, jag längtar så mycket till STOCKHOLM.

Imorgon får man gå upp tidigt men det är det så värt.

Dagen har varit jätte bra jag har varit med en kompis. Det var jätte kul! Vi tog en cykel tur. Och så gjorde vi premiär med en liten båt utflykt nu på kvällen så har jag packat.

En bild från cykelturen idag det är så fint nu i maj när allting börjar blomma!
Jag tror nästan att maj har blivit min nya favorit månad!

Vi hörs!

Av tovis - 8 april 2016 21:40

dagen har varit ok det började med att vi hade sovmorgon till 09.20 då hade vi slöjd. Sen hade vi NO då pluggade vi till NO provet som är om en vecka. Sen åt vi och sen hade vi sista lektionen som var engelska. Sen cyklade jag hem och körde lite tennis på parkeringen. Sen tog vi lite fika. Sen gick vi och köpte tårta efter som mamma fyllde år idag. Sen åt vi middag jag åt thai mat. Sen åt vi tårtan. Sen satte vi på tv:n och kollade på upp till bevis och nu kollar vi på lets dance. Vad har ni gjort idag? Ha en trevlig helg så hörs vi :)

Av tovis - 30 mars 2016 17:43

i över morgon är det dags då får man luras hur mycket man vill. Det tänker jag göra...
Imorgon åker vi hem från mormor :( det är synd för det har varit väldigt kul igår var vi på stan och handlade lite grejer och så åt vi på restaurang. Sen har vi testat nya GB glassar (som jag eventuellt kommer att skriva om i ett annat inlägg.) idag så kom morfar på besök vi pratade gick lite på marknad och så åt vi lunch sen så hade vi inget och göra så vi åkte ut och kollade på tranor det var väldigt många och man hade räknat att det var ca. 19 000 tranor där vi var. Vi fikade även lite där sen åkte morfar hem till sig jag mormor och min syster åkte hem till mormor. Och så tills nu har jag legat och läst en super bra bok som jag bara har 10 sidor kvar på ska bli spännande att se hur den slutar. (Jag har såklart tagit ganska många bilder när jag har varit här så jag tänkte lägga upp det i ett enskilt inlägg i slutet av mitt påsklov) men nu måste jag se hur boken slutar och så måste jag packa resväskan. Men vi hörs i nästa inlägg.
Ha det så bra?

Av tovis - 26 mars 2016 21:21

Nu är vi framme hos mormor idag har vi varit ute mycket jag och min syster har byggt en koja. Sen har vi gömt påsk ägg åt varandra mitt låg i en klädgarderob. Sen har vi även varit i en park och klättrat i träd och så har vi ätit massor av påsk mat. Imorgon får vi se vad vi gör kanske att vi åker och kollar på fåglar. Nu är jag trött och mätt (på påskgodis) men påsken är inte riktigt över en. Så ha en fortsatt bra påsk och passa på att äta massor av godis.

Av tovis - 8 februari 2016 08:04

det har varit en jätte bra helg på fredagen åkte jag ned med en kompis på stan och vi åt på espresso house. Sen åkte jag hem och bakade nutella kakorna jag skrev om i förra inlägget det blev helt ok tycker jag. På lördagen tog jag deg mest lugnt jag var på en affär och köpte en filt med USA motiv den är så mysig. Sen kolla jag på mello och jag hejade på Ace och Robin Bengtsson. På söndagen hjälpte jag till lite grann att sätta upp mina nya garderober. Det var jobbigt och tog ganska långt tid så jag tog en paus gick ut och städade mios bur. Sen åt vi och sen gick jag ut o sprang 4 km. Sen kom jag hem och Åkte iväg på yogan. Så såg min helg ut vad har ni gjort i helgen?
Ha det bra!

Av tovis - 30 januari 2016 22:58

idag började vi dagen med att åka till Ikea vi kollade på lite garderober eftersom att jag behöver nya. Och så hittade vi även lite annat smått och gott. Vi kom hem från Ikea ca.13.00 då åt vi sen cyklade jag och min syster iväg ut. Det var glas halt och man halkade typ hela tiden när jag kom hem så tog jag fet lite lugnt sen kom en kompis. Vi spelade lite just dance osv. Det var jätte kul. Sen duschade jag och nu ska jag snart gå och lägga mig. Godnatt!
(Bilder från idag;)

Av tovis - 16 januari 2016 21:47

jag vaknade i morse klockan halv åtta gick upp och spelade sims 4. Sen gjorde jag i ordning mig gav Mio mat. Sen åkte jag mamma och min syster ned på stan och handlade lite presenter. Jag hittade även en bok (cirkeln) ett bokmärke och så var det en grej som jag fick i utbyte mot en annan julklapp för att jag hade redan 3 paket av samma pennor då bytte vi ut pennorna mot en läslampa och jag är jätte glad över den. Sen när vi hade gått inågra butiker gick vi på subway. Sen gick vi i några till butiker. Och sen åkte vi hem. Jag körde lite just dance. Sen så gick jag ut och åkte skridskor. Det var kallt. Nu sitter jag och kollar på P3 guld. Har även läst ett kapitel i cirkeln den verkar väldigt läskigtmen super bra. Nu ska jag fortsätta kolla på P3 guld
ha det bra!
(Här är en bild på dagens köp)

Av tovis - 15 januari 2016 16:41

Iskallt ute -25 grader och snö. Men jag är glad ändå för att det är fredag och första veckan efter lovet har gått. skönt! Mina planer inför helgen är att  gå på stan. Vad har ni för planer för helgen? Idag hade vi sovmorgon men jag råkade ta bussen lite för tidigt så jag fick vänta i skolan en halvtimme innan vi började. Vi började 09.20 med slöjd och snart är mitt syslöjdsprojekt klart. Sen hade vi No vi läste på till ett prov vi ska ha om två veckor. Sen hadevi lunch det blev super god mat spagheti och köttfärsås. Sen  hade vi engelska och som sista lektion hade vi engelska. När vi hade slutat så gick vi till busshålsplatsen det var ca. 15 meter kvar och så såg vi bussen komma så vi sprang så fort vi kunnde och så han vi med bussen. Nu sitter jag hemma i sängen och skriver. Hade snart tänkt att hoppa ned i badet.

Ha en fortsatt bra fredag!

Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier