meyou

Alla inlägg under maj 2015

Av tovis - 4 maj 2015 20:26

ett nagellack jag har gillat mycket är ett från depend i färgen 405 En Annan sak jag har gillat är mun vår jacka från hollister och en annan sak är ett par jeans från en secondhand butik. En bra bok under den här månaden är hjärtlös favorit färg denna månad blå. Min favvo film denna månaden har varit Harry Potter 3. Ha det bra hejdå

Av tovis - 4 maj 2015 15:03

nu går jag hem från skolan dagen idag har varit jätte bra jag började klockan tjogo över åtta med svenska sen No matte rast So engelska sen åt vi sen hade vi svenska igen och sen idrott dagens idrott lektion var den bästa på länge

Av tovis - 4 maj 2015 07:30

idag är det måndag anledningen till varför jag inte la ut något igår är för att jag gjorde saker hela tiden igår och sen när jag skulle skriva ett inlägg så raderades hela inlägget på min mobil. Men nu är det måndag och det är hel vecka. Men veckan efter den här veckan går vi bara tre dagar sen är det kristihimelfärd och då ska jag föra en liten rolig sak ;)
Idag eller på onsdag eller torsdag kommer nog månads favoriter upp hejdå

Av tovis - 2 maj 2015 12:49

Igår såg jag Harry Potter 3


Jag tycker den var jätte bra den bästa utav 1,2,3 så var helt klart 3 bäst

Jag tycker filmen hade många detaljer så man kanske kan se filmen några gånger till

så man förstår handlingen lite mer jag har inte läst boken så man förstod inte allting

men den var ändå jätte jätte bra

betyg 4/5

Ha det bra

hejdå!

Av tovis - 2 maj 2015 12:18

Idag bakar jag kärleksmums igen!

Det var så gott så nu gör jag det igen.

Hur som helst idah hade jag tänkt att ge ett litet boktips jag har nyss börjat läsa den. men den verkar vara super bra. Jag började att läsa den bara för att jag inte hade någon annan bok att läsa efterssom att jag har läst ut en bok nylligen men nu kör vi boken heter hjärtlös. och är skriven utav Petrus Dahlin


Hjärtlös

det handlar om en tjej som heter Maia som flytar till New York

Hon känner ingen hennes hus är jätte stort hon går omkring där själv på dagarna

Men i ett rum döljer sig något vad.

Hittils ger jag betyget 3/5

men jag har inte läst hela.

Hoppas att ni gillar inläget

ha det bra!


Av tovis - 1 maj 2015 18:33

Idag har jag bakat kärleks mums och efter som att det här är en liten mat blogg oxå så tänkte jag skriva receptet till kärleksmumsen jag har inte lagt upp något recept tidigare jag ska nörja lägga upp flera.

Receptet taget från arla



Receptet gäller för 30 bitar

Ingredienser

  • 225 g Arla® Svenskt Smör
  • 2 dl Arla® mjölk
  • 5 st ägg
  • 4 1⁄2 dl strösocker
  • 1 1⁄2 msk vaniljsocker
  • 1 1⁄4 dl kakao
  • 3 tsk bakpulver
  • 6 dl vetemjöl

Glasyr:

  • 75 g Arla® Svenskt Smör
  • 3⁄4 dl starkt kaffe
  • 1⁄2 dl kakao
  • 1 1⁄2 msk vaniljsocker
  • 5 dl florsocker

Garnering:

  • 1 dl kokosflingor

Gör så här:

Sätt ugnen på 175°. Smörj och bröa en långpanna ca 30x40 cm eller lägg i ett bakplåtspapper. Smält smöret, häll i mjölken och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt, gärna med elvisp. Sikta ner vaniljsocker, kakao, bakpulver och mjöl genom en sil. Tillsätt smör och mjölk och blanda allt till en jämn smet. Häll smeten i formen. Grädda i mitten av ugnen ca 20 minuter. Glasyr: Smält smöret i en kastrull, tillsätt kaffe, kakao, vaniljsocker och florsocker och blanda väl. Tag ut kakan ur ugnen, låt den stå en stund. Bred glasyren över den varma kakan och strö över kokosflingorna.

Tips färga kokosen med karamellfärg.

Presentation


Hej kul att du hittade hit till min blogg!
Här kommer jag att skriva om mitt liv och om bakning.
Betydelsen av mitt bloggnamn är me (jag skriver) you (du läser)
Om du har några frågor kan du kommentera eller kontakta mig på min andra sociala medier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Följ mig:

    

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards